Valse start Scheldebeker zwemtocht Vlissingen Breskens

Valsestart_ZwemTocht

Wij willen op 20 juli 2014 deelnemen aan de zwemtocht Vlissingen Breskens!

We eisen dat de 161 finishers van de 7 km kwalificatiewedstrijd op 17 augustus 2013 te Zoutelande een startbewijs ontvangen!
We zwommen immers de 7 km kwalificatiewedstrijd op 17 augustus 2013 binnen de gestelde 2 uur!

Maar de organisatoren beslisten achteraf anders.

De betrokken organisaties spreken over een feest en over verbinden maar door hun “achteraf  discriminerend kwalificatieproces” wordt het tegenovergestelde bereikt. De animo voor de wedstrijd daalt en trainingsgroepen worden uit elkaar getrokken omdat de ene wel en de andere niet mag deelnemen.

Na de de 7 km kwalificatiewedstrijd werden nieuwe selectiecriteria opgesteld en op 1 januari 2014 kregen enkele gelukkigen bericht dat ze mee mochten doen aan de Scheldebeker. De overigen konden via via vernemen dat ze buiten de boot waren gevallen met als resultaat dat het animo voor deze wedstrijd onder de lokale zwemvriendenclubs sterk daalde. Tja de ene wel en de ander niet meedoen om onduidelijke en onacceptabele, zelfs discriminerende redenen, de gezelligheid en animo voor het trainen werd bij velen aangetast. Immers het had niets meer met sport te maken, de organisatoren brengen daarmee het sportief open waterzwemmen in discrediet.

Op 15 mei 2014 ontvingen de niet gekwalificeerde zwemmers een email dat er op 7 juni een nieuwe kwalificatiewedstrijd zal worden georganiseerd omdat er nog 20 plaatsen van de 90 beschikbaar zouden zijn! Dit vinden wij onacceptabel, er zijn immers genoeg deelnemers van de eerste kwalificatiewedstrijd die heel graag mee willen zwemmen. Bovendien constateren we dat de organisatie weer dezelfde fout maakt om de kwalificatieregels vooraf niet helder te communiceren. Het zou nu gaan over een zwemafstand van ongeveer 1,5 km. Dit staat totaal niet in verhouding met de eerdere kwalificatiewedstrijd van 7 km.

Het is duidelijk dat de organiserende besturen er een potje van maken, wij krijgen tot op heden geen duidelijke antwoorden en verantwoordelijke bestuurders spelen de bal door. Wij zwemfanaten zijn het zat om nog langer met ons te laten leuren.

Beste organisatoren!
Indien jullie van de Scheldebeker zwemtocht werkelijk een feest willen maken en willen verbinden, zorg er dan voor dat iedereen die de kwalificatiewedstrijd heeft gezwommen mee kan doen en ga aub niet zelf bepalen wie wel en niet mee mag doen want daarmee verliezen jullie alle sportieve sympathie.

Laat de autoriteiten motiveren waarom er maar 90 deelnemers mee mogen doen terwijl in andere zeezwemwedstrijden er met honderden en zelfs met meer dan duizend deelnemers kan worden gestart.
De betrokken organisaties van de Scheldebeker moeten ons inziens hun energie en aandacht stoppen om het deelnemersveld bij de autoriteiten op te rekken zodat iedereen mee kan doen.

Van een nieuwe kwalificatiewedstrijd kan pas sprake zijn nadat de deelnemers aan de eerste kwalificatiewedstrijd aan bod zijn gekomen anders begint de Scheldebeker nu al met een valse start!

Wij eisen daarom dat de 161 finishers van de 7 km kwalificatiewedstrijd op 17 augustus 2013 te Zoutelande een startbewijs ontvangen!
We zwommen immers deze kwalificatiewedstrijd binnen de gestelde 2 uur!

Geef hieronder je reactie en steun dit protest!
(Enkel je naam wordt weergegeven, je emailadres niet, dit is enkel voor moderatie)

91 reacties op Valse start Scheldebeker zwemtocht Vlissingen Breskens
  1. Eric schreef:

    Helemaal mee eens. Wat ik vooral oneerlijk vind, is dat er nu bijna 100 zwemmers zijn die hard getraind hebben voor de kwalificatierace in Zoutelande in zomer 2013. Met succes, want kwalificatie behaald en tocht voltooid. Vervolgens zijn die zwemmers zoetgehouden met ‘een wachtlijst’. Dat is vervolgens weer zonder bericht van tafel af, en nu moet je opnieuw inschrijven voor een loterij om deel te nemen aan nóg een kwalificatieronde. Bittere nasmaak deze inconsequente acties.

  2. Arno schreef:

    In plaats van dat de organisatoren zoals nu achteraf bepalen wie wel wie niet mag meedoen, want dat is natuurlijk vragen om problemen, zouden ze zich beter inzetten om de zogenaamde 90 deelnemerslimiet op te trekken zodat iedereen mee kan doen. Dan werk je als bestuurder voor de sporters. Nu is het omgedraaid, de sporters mogen ploeteren voor de bobo’s… Willen we zo met elkaar omgaan? Ik pas voor dit circus!

  3. Youri Groosman schreef:

    Ik ga er vanuit dat de organisatoren in actie komen! Iedereen die 7 km binnen 2 uur heeft gezwommen in Zoutelande, verdient minimaal een eerlijke kans om zich te kwalificeren. Door de dubuieuze kwalificatiecriteria is dat niet het geval. Het zou de organisatie sieren als zij dit recht zouden zetten. Meest aangewezen oplossing is dan ook iedereen laten meedoen die in Zoutelande 7 km binnen de gestelde limiet heeft gezwommen. Indien er nog startbewijzen over blijven kan men pas nadenken over een aanvullende kwalificatiewedstrijd. Voor een dergelijk evenement moet het toch mogelijk zijn om meer dan 90 deelnemers te laten starten. Ik stel voor dat de organisatie daar werk van maakt! Zo kan dit om een nette manier opgelost worden en is iedereen uiteindelijk tevreden. Pas dan kan gesproken worden oveer een feest en over verbinden!!!

  4. Zwemmer schreef:

    Wat ik hier uit kan concluderen is dat jullie niet hard genoeg hebben gezwommen om mee te mogen doen. Er is volgens mij altijd gezegd dat Zoutelande – Vlissingen, een van de kwalificaties is. Ik moet wel toegeven dat er een warrig beeld is geschept voor de de eisen, maar geef toe 2 uur voor zeven kilometer, dat kan je op de stroming alleen al. Wees blij dat een van de organisatoren nog zo hard zijn best doet om te zorgen dat er nog een mogelijkheid tot kwalificeren is. Misschien moeten jullie ook afvragen waarom alleen zwemmen langs Walcheren de deelnemers lijst toen der tijd naar buiten heeft gebracht, misschien is er binnen de organiserende partijen ook onenigheid.

    • karin schreef:

      Ik heb echt wel hard genoeg gezwommen. Door een zweeoslag kon ik niet hardlopen, dus als laatste het water in en op het strand wederom bijna 3 minuten minimaal verloren doordat ik niet kon hardlopen. Er zijn echter langzamere mensen die wel mogen meedoen omdat ze toevallig Zeeuw zijn of in het geval van de heren er een vrouwtje achter hun naam staat. Maar ik ga geen moeite meer doen om te laten zien dat ik kan zwemmen, omdat wel 3 weken van te voren bekend wordt dat er nog een kansje is… Weer blijmaken met een dode mus. Want wie weet wordt daarna wel weer gesplits in dames en heren etc, dat is allemaal niet bekend…. We laten ons verrassen

    • Misty schreef:

      We’re living proof that having old Macs around the house doesn’t disulaqify one from much of anything. (With the possible exception of sitting at the cool kids’ table.) We’ve got at least one of virtually every old Mac model you can imagine tucked away in closets, the garage, etc. They’re like old friends that I just can’t bring myself to part with.I’ve even got an old PowerBook 170 – and I actually still use it on occasion. Sometimes I’m half tempted to take it into the Apple store and ask, with a straight face, if there’s anything that I can do to upgrade it.

    • A liberdade política não pode se resumir no direito de exercer a própria vontade. Ela reside igualmente no direito de dominar o processo de formação dessa vontade. (MATTELART;MATTELART,2005, p.191).

    • And yeah it’s all video games, that’s where you learn how to do what’s right and not be a pussy, maybe you should trade your subscription to “Pussy Ass Bitch” of the month and get an xbox.

    • http://www./ schreef:

      If your articles are always this helpful, “I’ll be back.”

    • This design is steller! You most surely know how to maintain a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own weblog (well, almost…HaHa!) Amazing job. I actually loved what you had to say, and much more than that, how you presented it. Too cool!

  5. William schreef:

    Klasse actie !! Ik ben nu echt benieuwd of de organisatoren hier iets mee doen !! Wie zou het geniale “BREIN” zijn achter deze kwalificatie-matrix ????

  6. William schreef:

    Ik wil toch even reageren op de anonieme zwemmer over zijn conclusie , dat wij niet hard genoeg gezwommen hebben. Als iemand iets boven 1.09 gezwommen heeft en niet gekwalificeerd is, maar een Zeeuw die 1.12 gezwommen heeft wel mee mag doen is het toch niet raar, dat er enige ergernis ontstaat !!!!!

  7. Zwemmer schreef:

    William, ik snap dat je gefrustreerd ben, maar laat de organisatoren toch op zijn minst een aantal van hun eigen leden naar voor kunnen schuiven hun zijn er namelijk het hele jaar mee bezig of wie weet hoelang het al loop om het te organiseren. maar stel dat het 100% eerlijk zou zijn geweest, dan zouden jullie (boven genoemde allemaal al buiten de boot vallen, want dan zou je geen onderscheidt maken tussen man en vrouw zeeuw of geen zeeuw. Heb er even de uitslagen bijgehaald en kwam tot de volgend conclusie:
    William 1:18:47 83e man (115e overall)
    Arno 1:18:58 – 87e man (119e overall)
    Youri 1:20:18 – 92e man (126e overall)

    • Arno schreef:

      Als de organisatoren eigen mensen willen laten deelnemen is dat prima maar dan hadden ze dit vooraf moeten kenbaar maken.

      Er is vorig jaar duidelijk gekozen voor een 7km kwalificatiewedstrijd. Dan moet je nu 5 voor 12 niet vlug nog wat anders willen regelen.
      De reservelijst is begin dit jaar vastgesteld, schuif maar op met deelnemers en we zien wel waar we uitkomen er kunnen er nog steeds meer afzeggen.

    • Youri Groosman schreef:

      Ik heb de dag voor Zoutelande – Vlissingen meegedaan aan een triatlon. Een scherpe tijd zwemmen in Zoutelande, leek ook niet echt noodzakelijk gezien 2 uur voor 7 km. Waren vooraf heldere criteria gesteld, dan had ik kunnen kiezen om de dag er voor niet deel te nemen aan een triatlon, om zo wellicht een scherpere tijd te zwemmen. Dan was het wel of niet gelukt om te kwalificeren en had ik er vrede mee kunnen hebben. Door achteraf criteria te stellen is mij een eerlijke kans op kwalificatie ontnomen. Voor alle duidelijkheid. Voor de triatlon op Hawaii zijn de criteria vooraf duidelijk vastgelegd. Ik kan er mee leven dat het mij waarschijnlijk niet zal lukken om voor de triatlon op Hawaii ooit voor te kwalificeren, maar ik krijg wel een eerlijke kans.

    • Eric schreef:

      Nou, anonieme Zwemmer, dat ligt voor mij al totaal anders als 48e man en 65e overall. Als je dan buiten de 90 plaatsen gehouden wordt, stinkt dat.

  8. Pierre-Paul schreef:

    Lijkt me duidelijk dat je vooraf de kwalificatie eisen kenbaar dient te maken. Als je dan als zwemmer van mening bent dat deze eisen niet eerlijk zijn kun je besluiten wel of niet deel te nemen. Door naderhand criteria in het leven te roepen waardoor iemand wel of niet geselecteerd is vraag je als organisatie om problemen. Trouwens die Schelde is toch groot genoeg?

  9. luco schreef:

    beste sportievelingen 🙂

    het zou mooi geweest zijn als er 200 deelnames waren !

    het is toch de viering van 200 jaar dacht ik …dus waarom geen 200 …lol

    probleem opgelost …

    nu ja wat de orhaniezatie van zo iets betreft , snap ik het wel allemaal wel een beetje ! jullie wisten ook niet op voorhand wat de bevoegde instanties zouden toe laten ! nog wel of het ooit zou door gaan …
    ik heb me laten wijs maken als je een contenerschip een uurtje op houd dat dit vele dollars kost… dus moeten we blij zijn dat het door kan gaan !
    en misschien moeten ze leren uit de fouten ( das bij alles wat nieuw is )
    en laat ons hopen dat er volgend jaar weer kan gezwommen worden 😉
    voor mij zelf was het nog het meeste balen !
    daar ik een tijd heb van 1.13 !
    maar zo stom ben geweest om eerst bij mijn vrouwtje en kinderen en suporters mijn verhaal te gaan doen over de kwallen enz …
    en toen ik me om draaide was de rei van aangekomen aan het aan schuiven !
    NU JA HAD IK DAN MAAR BIJ MOEDER THUIS GEBLEVEN HEE …
    maar moeder was mee …
    Ik ben zelf ook baas ! en de baas heeft altijd gelijk ! BASTA
    dus ik heb me al lang neer gelegd bij deze zeewse wijze ,
    wand zeewen zijn trouw aan hun eigen volk …

    dus sportievelingen laat het sportief blijven en geniet van wat je hebt of waardeer wat je krijgt en leer relatieveren , dan pas kan je alles verstaan heee !!!

    groeten den LUCO in form

  10. William schreef:

    Beste zwemmer. Ten eerste : Ik ben niet gefrustreerd. Het gaat me er alleen om, de manier waarop het georganiseerd is (en nog steeds gaande is met de nieuwe kwalificatiewedstrijd van 1,5 km??) Het is al een hele klus om dit te organiseren en heb dus al begrepen , dat er meerdere partijen bij betrokken zijn.Vandaar ook de problemen!! Het ging trouwens niet om mij , maar een vriend. van mij 1.09.38 Als jij nou zo’n topzwemmer bent, schrijf dan ook even je eigen naam erbij !!

  11. Scheldestromer schreef:

    Mede zwemmers,

    Het is inderdaad erg jammer dat niet iedereen mee kan zwemmen, we moeten voldoen aan vele veiligheidseisen. Natuurlijk moet een selectiecriteria voor een wedstrijd vast liggen en denk dan ook dat daar 1 van de grote fouten is gemaakt. Dat er nu een extra “mogelijkheid” is om de slapende zwemmers ( die dus geen zee zwemtocht wilden zwemmen in 2013) maar nu wakker zijn geworden een mooie kans te geven om toch mee te gaat nooit de schoonheidsprijs verdienen. Zelf leden van onze zwemclub zijn tegen deze wedstrijd omdat het idd te doen is om een paar leden van ons. De kans dat bij de 40 inschrijvingen onze leden zitten is natuurlijk gewoon 100% . De recreatieve zwemmers die vorig jaar voor hun kunnen ook de mooie prestatie hebben geleverd door idd de 7km te zwemmen binnen de ruim gestelde 2 uur verdienen de plaatsen.
    Een wedstrijd tegen zwemclubleden over de kleine afstand in vergelijking tot vorig jaar gaan zij dan ook nooit kunnen winnen. Ik zou nu dus al willen zeggen CHAPEAU Scheldestroom we zijn zeker geen haar beter dan zwemmen langs Walcheren.

    • Eric schreef:

      Dat is een scherpe analyse Scheldestromer. Daarbij komt glashelder boven wat hier aan de hand is: pure vriendjespolitiek en persoonlijke voorkeuren. En dan achteraf proberen dat te verantwoorden. De boosheid bij de gepasseerde zwemmers is terecht.

  12. Ingrid Verheije schreef:

    Ik vind het zeer jammer hoe het allemaal verlopen is, ik had vorig helemaal niet zo’n slechte tijd maar ik snap dat er een grens moet getrokken worden.
    De tweede ronde daar kan ik nooit tegenop zeker zo’n korte afstand tegen leden van de zwemclubs. Voor mij en de andere zwemmers van de 7 km zeer jammer..

  13. Maarten schreef:

    Ik denk dat we gewoon een bootje moeten regelen en moeten zwemmen van de zomer. We zijn niet de eerste die dat zouden doe. Geen ergernissen meer. Eerlijk is het zeker niet.

    • Madge schreef:

      I am thrilled to see that these beautiful guides, and other material published by the Federal Wri&erst#8217; Project, are available in digital form. The digitizing has been done quite elegantly, too!

  14. zwemmer schreef:

    Het is jammer dat een feestelijke en sportieve oversteek op deze manier in een kwaad daglicht wordt gezet.
    Bij het organiseren zijn er altijd 3 partijen bij betrokken geweest. Zwemmen langs Walcheren, scheldestroom en 200 jaar Zeeuws vlaanderen.
    Aller eerst wil ik bij deze zeggen dat er maar eerst een vergunning voor 35 zwemmers werd verstrekt door 200 jaar zeeuws Vlaanderen (zij bepalen zowat alles, zlw en scheldestroom zijn meer adviseurs geworden) uiteindelijk hebben zij gezegd meer zwemmers of het gaat niet door waardoor de lat op 90 werd gelegd. Einde discussie en ook geen inbreng meer in kunnen krijgen over het aantal.

    Dat er nu een nieuwe ronde wordt georganiseerd is niet ter goedkeuring van alle organisaties. Scheldestroom vereist maar max 40 zwemmers voor hun tocht?! Waarom zo weinig? Iedereen een kans toch? Nogmaals niet alle organisaties staan hier achter.

    Nu zijn er nog meerdere dingen die in de media staan die niet kloppen. Nu heb ik via via gehoord dat maarten vd weijden helemaal niet aanwezig zal zijn?! Terwijl dit in de krant staat.

    Ik ben het er niet mee eens hoe het gelopen is, al helemaal niet met de selectie procedure en de herkansingswedstrijd is al helemaal uit den boze. Maar ik vind een protest een beetje kinderachtig, laat diegene die zich wel geplaatste hebben genieten van hun race. Zij kunnen er niks aan doe hoe het gelopen is en hebben hier ook tijd en moeite in gestoken. Plus wat probeert men hiermee te bereiken. Als je naar de echte boosdoeners zoekt moet je kijken naar diegene die het limiet van aantal zwemmers heeft opgegeven en dat is de stichting 200 jaar Zeeuws Vlaanderen. Beide zwemorganisaties opperde tussen de 150-200 deelnemers.

    • Webmaster schreef:

      @Zwemmer, De intentie van deze site is om ongenoegen te uiten over de hele gang van zaken rondom het selectieproces.
      Natuurlijk moet de tocht doorgaan, natuurlijk moeten de reeds gekwalificeerde zwemmers op 20 juli allemaal aantreden.

      Je geeft aan dat Maarten van der Weijden zou hebben afgezegd, dat vinden we natuurlijk jammer, inmiddels constateren we dat er van de 90 geselecteerde zwemmers er momenteel nog 70 over zijn! Tot aan 20 juli kunnen nog steeds afzeggingen komen, wat gaat de organisatie doen met deze plaatsen? Steeds nieuwe wedstrijdjes organiseren? … lijkt me niet.

      Er zijn genoeg reservekandidaten over van de 7 km kwalificatiewedstrijd van vorig jaar.
      Een extra kwalificatietocht in het leven roepen en de deelnemers van de eerste kwalificatietocht zomaar aan de kant schuiven heeft niets meer te maken met sport, feest of mensen verbinden, het tegenovergestelde van dit alles krijg je, vandaar deze site.

    • Youri Groosman schreef:

      Protest is niet gericht aan de reeds gekwalificeerde zwemmers. Er wordt een sportief evenement georganiseerd en dan mag je toch verwachten dat de sporters voorop staan. Geef de sporters een eerlijke en faire kans om zich te kwalificeren voor deze zwemtocht. Ik weet dat het ontzettend moeilijk is om recht te zetten wat er is gebeurd. De beste oplossing is om er voor te zorgen dat de 161 finishers van Zoutelande – Vlissingen mee kunnen doen aan deze zwemtocht. De tweede mogelijkheid is (komt nu helaas wel te laat, omdat er mogelijk mensen trainingsachterstand hebben opgelopen) om een nieuwe kwalificatiewedstrijd te organiseren met vooraf vastgelegde criteria, zodat elke zwemmer vooraf weet waar hij aan toe is. Ik snap dat dit voor reeds gekwalificeerde zwemmers erg zuur kan zijn als ze dan achteraf niet mee zouden mogen doen. Het is dan wel op een sportieve manier tot stand gekomen. Mogelijk zijn er dan gekwalificeerde zwemmers die protest zullen indienen bij de organisatie… Uiteindelijk gebeurd nu precies hetzelfde, alleen wordt protest ingediend door de niet-gekwalificeerde zwemmers. In elk geval draag ik de sport een warm hart toe en wens ik de gekwalificeerde zwemmers heel veel succes. Je hebt absoluut gelijk dat zij er niets aan kunnen doen, maar eerlijk is nu eenmaal anders.

  15. Tom schreef:

    Beste lezers,

    Op deze site zie ik veel reacties waarin wordt geschreven dat zwemmers er van uit gingen dat zij mee mochten doen aan de zwemtocht als zij de 7 km binnen de 2 uur hebben afgelegd.

    Ik ben benieuwd waarom zij dit denken, volgens mij is dit nooit gecommuniceerd.

    Een citaat van de website: http://zwemmenlangswalcheren.nl/ > Nieuws > 2013

    “Op weg naar Zeeuws-Vlaanderen”
    is de naam van de zwemtocht Zoutelande – Vlissingen op 17 augustus 2013. Deelname staat open voor iedereen die in staat is een zeezwemtocht van 7 km binnen 2 uur tot een goed einde te brengen. De zwemmers hebben een stroomvoordeel van ongeveer 1 km/uur.

    De uitslag van “Op weg naar Zeeuws-Vlaanderen” zal meewegen in de kwalificatie voor de oversteek Vlissingen-Breskens in 2014.

    Einde citaat

    In bovenstaande tekst is te lezen dat deelname aan de kwalificatietocht, dus niet de Scheldebeker, openstaat voor iedereen die deze 7 km binnen 2 uur kan zwemmen.

    De uitslag van deze kwalificatietocht wordt gebruikt in de selectie.

    Er staat niet dat als je binnen 2 uur zwemt je mee mag doen. Er staat ook niet dat je bij de eerste zwemmers moet finishen om mee te mogen doen. Wat er wel staat is dat de uitslag meeweegt in de kwalificatie.

    Verdere selectie is gedaan door de organisatie. Wellicht hadden ze duidelijker moeten zijn. Maar trek als zwemmer ook niet te snel conclusies.

    Spetterende groeten!

    • Youri Groosman schreef:

      Vooraf duidelijke kwalificatiecriteria, zodat elke sporter wist waar hij aan begon. Iedere sporter een eerlijke kans geven is wel zo sportief! Als de kwalificatiecriteria vooraf bekend waren dan had je een keuze als sporter. Ik begrijp dat de organisatie niet wist hoeveel zwemmers mee zouden mogen doen. Men had toch kunnen melden dat er maar 35 startbewijzen te verdelen waren en dat de organisatie alles in het werk zou stellen om meer startbewijzen te krijgen. Dan was 90 startbewijzen zeker in goede aarde gevallen. Zwemmers willen geen conclusies trekken, maar wel een sportieve en eerlijke kans om zich te kwalificeren! En dat is niet gebeurd.

      • Lynsey schreef:

        When I was young and in grade school, I use to at times go to church when the nuns were saying their prayers. I would just sit and listen and feel such peace. That was probably my first reoccleltion.When our new church was dedicated was my most recent and most powerful awareness of the presence of God. I will never forget that experience.

      • http://www./ schreef:

        Det er bra at vi har ytringfrihet i Norge. Dette gjør at det er lov å si hva man vil, uten å måtte risikere å bli straffet for det. Men det er da virkelig også ikke nødvendig å si alt man synes. Kor sagt, det er lov å holde kjeft også;-)

      • http://www./ schreef:

        Zoals beloofd geven we hier het tweede artikel in onze Familie van Licht Give Away. (Als je nog niet op de hoogte bent en graag de ‘spelregels’ leest over hoe je 25 euro kan ontvangen, klik dan hier)

      • http://www./ schreef:

        Thank you ladies for your kind words. Deeps: I was a little nervous at first but I have very friendly and encouraging collegeaus, just like you guys. 🙂 Easyfoodsmith: I always divide the labour over two days. Yes, it's tough to have to wait but the dividend is surely worth the wait. 🙂

      • sigaranın yararıda varmış sigara içeni köpek ısırmazmış çünkü sigara içen kiÅŸi yanında hep baston taşırmış ama köpekte bastondan korkarmış ama siz sakıın sigara içmeyin

      • Tunele! Vroiam sa citesc si eu acesta serie, dar m-am luat cu alte carti si nu am avut ocazia.Un secret care i-ar putea costa chiar viata! Ma face curioasa…Nu prea ma dau in vant dupa acest gen decarti ,prea multa aventura:))

      • …gilt das für Babys die man schreien lässt, oder für Babys die zum Beispiel schreien, weil sie solch starke Blähungen haben? Und wie reagiert man richtig auf Schreibabys ohne ” Schaden” zuzufügen?VA:F [1.9.20_1166]please wait…VA:F [1.9.20_1166](from 0 votes)

    • Arno schreef:

      Hallo Tom,

      Het punt zit niet in te snelle conclusies.

      Er zijn begin dit jaar nadat de selectiecriteria bekend werd gemaakt veel reacties gekomen. Maar goed …er waren 90 zwemmers geselecteerd!

      Nu komt de organisatie op 15 mei plots op de proppen met een extra kwalificatiewedstrijd omdat er nog 20! plaatsen van de 90 over zijn, 19 mei online inschrijven en 7 juni mogen de eerste 40 ingeschrevenen zwemmen de eerste 20 gaan door!

      Het aan de kant schuiven van de eerdere ‘nog niet geselecteerde’ deelnemers van de 7 km kwalificatietocht is een kwalijke daad van de organisatie. Zo ga je niet met je deelnemers/sporters om?

      Tussen 7 juni en 20 juli kunnen er nog reeds gekwalificeerde zwemmers afzeggen, wat gebeurd er met die vrijgekomen plaatsen… nog een kwalificatietocht?

      Het beste scenario voor zowel de organisatoren als zwemmers is om iedereen die heeft aangetoond 7 km binnen 2 uur te kunnen zwemmen te laten deelnemen. Ik zou als organisatie daar toch extra energie in stoppen om het deelnemersaantal op te schroeven. Pas dan kunnen ze hun doelstellingen zoals een feest ervan maken en mensen verbinden in beeld krijgen.

      Zeezwemmen is geen massa volksport maar des te zuurder is het wanneer er in trainingsgroepjes de ene wel en de andere niet mag meedoen vanwege de discutabele selectie.

      Groeten

      • Nettie schreef:

        Muito legal este encontro, fiquei com muita vontade de estar presente mas a dinia&ctrc;scia é grande. Parabéns pela iniciativa! Estou aguardando o próximo encontro aqui no sul ein. Temos vários alunos por aqui heheh Grande abraço!

    • Eric schreef:

      Het probleem is dat zo’n tekst voor meerdere interpretaties mogelijk is. Er had met dezelfde redelijkheid kunnen staan: “De uitslag van deze kwalificatietocht weegt voor een deel mee, net als afkomst, huidskleur, nationaliteit en wie je kent.”

      • Mark schreef:

        Mee eens, de grootste fout tot nu toe is het niet duidelijk stellen van de regels. Dit is geen goed doordachte actie geweest waardoor er nu een hoop rumoer is wat helemaal niet nodig geweest was.

        Als ZWL hun huiswerk op voorhand had gedaan was al snel duidelijk geweest wat de limiet aan inschrijvingen was geweest. Nu is er valse hoop gewekt.

      • Dragon schreef:

        27‚aµ3atatjanc:936cd0СвÐÂ2ÑÂ9лана, если файл прикреплен к сообщению, его нужно сначала сохранить на компьютер. Потом должен открыться.19c8bb

      • I get this if inedible focus but I’m looking addicted to preparatory my own weblog and was curious what all is compulsory to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a beautiful penny? I’m not very trap savoir-faire so I’m not 100% assured. One recommendations or advice would live significantly treasured. Thanks

      • rtbclick.net schreef:

        Den finnes i engelsk lydbokutgave – prøvehøring gjør du pÃ¥ http://www.perleblekk.no. Damenes dektektivbyrÃ¥ er koselig krim, men etter den sjette boka giddet jeg ikke mer – det blir for likt.

      • http://www./ schreef:

        In a pokemon black and white rom for a nintendo ds emulator for mac, is there anyway to get the liberty pass?i got the rom and im wondering if theres anyway to get the liberty pass to get victini? also:can u hook up wifi from a mac to run through the pokemon rom?

  16. Janneke schreef:

    Wat ben ik er ziek van geweest dat mijn naam niet op de deelnemerslijst stond van de oversteek!!! Eigenlijk kan ik er nog steeds niet aan denken omdat ik zo graag mee had willen doen! Keihard hebben mijn zus en ik er voor getraind. Ons leven lang komen we elk jaar in de omgeving van dishoek tijdens onze vakantie. Wij hebben iets met Zeeland. Dus toen we lazen van de oversteek was het direct duidelijk: daar wilden we aan mee doen! Dat betekende hard trainen want getraind waren we niet echt meer. We hebben wel wedstrijden gezwommen vroeger dus het zat er vrij snel weer in. Tijdens onze vakantie een paar tochten meegedaan om te wennen aan het zwemmen in zee. Vervolgens zijn we speciaal met de hele familie (want die moesten dit natuurlijk ook meemaken!) een weekend vanuit friesland weer naar Zeeland gegaan om DE tocht te gaan zwemmen! 7km van Zoutelande naar Vlissingen. Het was super! Echt fantastisch ! En we haalden het! Niets kon ons nog in de weg staan! De vakantie van 2014 was alweer gepland ( eerst zwemmen, de dag erna naar italie en dan nog 2 weken biggekerke) en toen….. De schrijver van de protestbrief heeft het zo goed verwoord! Het klopt helemaal!!! Iemand die begrijpt hoe het voelt om niet mee te mogen doen! Wij doen niet mee aan de laatste kwalificatie tocht. We hebben ons immers al gekwalificeerd. Van te voren had alles beter doordacht moeten worden! Niet achteraf de spelregels aanpassen want zo voelt het! En nu niet beginnen met dat we dan niet snel genoeg gezwommen hebben dat is zo laag! Ik gun de deelnemers een leuke tocht maar mijn pijn is nog lang niet weg! De huidige lijst aanvullen met degenen die zich al gekwalificeerd hebben en net zo lang strijden totdat ze allemaal mee mogen doen!

    Bedankt voor het schrijven van de protestbrief.

    • Youri Groosman schreef:

      Heel mooi verwoord. Ik stel voor dat jullie blijven trainen. Wellicht kan er ooit in Friesland een alternatieve zwemtocht naar een Waddeneiland georganiseerd worden. Doen jullie mee? Ik ben overtuigd dat er heel wat Zeeuwen (en niet alleen Zeeuwen) zijn die daar maar al te graag aan mee zouden doen… Dan kunnen we spreken van ‘feest’ en ‘verbinden’!

    • Bertie schreef:

      I’m impressed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and interesting, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that too few folks are speaking ingtllitenely about. I am very happy that I came across this during my hunt for something relating to this.

    • http://www./ schreef:

      Wonderful story, reckoned we could combine a couple of unrelated information, nevertheless seriously really worth taking a look, whoa did a single master about Mid East has got extra problerms as well

    • http://www./ schreef:

      You put Archer in the group of guys you think won’t be anything awesome? Odds are stacked against all prospects – generally speaking – but Archer was a good a minor league pitcher as there was in 2010, and he’s young for his level. He’s the Cubs top pitching prospect by a good margin.

    • http://www./ schreef:

      That’s a cunning answer to a challenging question

    • http://www./ schreef:

      Thank you for another informative blog. The place else may I get that kind of information written in such a perfect method? I have a project that I’m just now working on, and I have been at the glance out for such info.

    • on This is a good posting, I was wondering if I could use this write-up on my website, I will link it back to your website though. If this is a problem please let me know and I will take it down right away

    • Woman of Alien…Ideal get the job done you have got done, this page is basically awesome with excellent information and facts. Time is God’s means of keeping every little thing from going on at once….

  17. Vincent schreef:

    Het hele verhaal klopt inderdaad van geen kanten, het zou een feest moeten zijn wat mij betreft is de lol er wel af.

    Ik lees nog eens die achteraf verzonnen kwalificatie-eisen na:

    “Er is dus een sprankje hoop voor zwemmers die nu net buiten de selectie vallen. Hier vallen in beginsel ook niet Zeeuwen onder. ”

    Ik meende hieruit op te kunnen maken dat er inderdaad een soort wachtlijst bestond en ook ik als niet Zeeuw ook nog een klein kansje zou kunnen maken. Blijkbaar zijn er van de gekwalificeerden 20 (!) mensen afgevallen danwel niet geïnteresseerd, om de een of andere onduidelijke reden is blijkbaar voor gekozen niet de “wachtlijst” af te werken.

    Wat mij betreft kunnen ze als kwalificatie net zo goed een tapdanswedstrijd of ‘wie het langst op een been kan staan’ organiseren, ik doe niet mee.

    Verder sluit ik mij aan bij de bovenstaande commentaren, het meeste is al gezegd en hoop dat de organisatie hiernaar luistert en alsnog probeert een eerlijk historisch evenement op de kaart te zetten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

  18. oud Scheldesromer schreef:

    Na een hele periode de boel te volgen op deze en andere site`s is het nu toch wel tijd om ook mijn mening even te ventileren. Wat ben ik blij geen lid meer te zijn van zwemclub scheldestroom. Op deze manier mee willen doen aan een organisatie van iets wat een groot feest moet worden je mag je als club wel serieus gaan afvragen of je dit echt graag zou willen. Dat het zoals ik hier lees en heb gehoord om een paar zwemleden gaat vind ik niet echt vreemd, dat RV misschien wel zonder meezwemmen in de kwalificatie race vorig jaar met haar status in de Zeeuwse zwemsport een plaats verdiend is denk voor niet 1 sporter een probleem. Dat andere leden nu ook zijn wakker geworden is pech voor hun, jongens wees eerlijk je was vorig jaar op de hoogte van wat ging komen. Dat 7 juni nu pas bekend wordt gemaakt is ook erg vreemd te noemen omdat deze datum al van half februari vast ligt bij meerdere meewerkende organisaties. Zwemclub Scheldestroom jullie hebben dit als club niet nodig, dat de samenwerking met ZLW niet optimaal is mag ook zeker eens worden vernoemd. Verbinden is beginnen met samenwerken, volwassen mensen in een volwassen organisatie die er niet samen uitkomen echt te belachelijk voor woorden. Kijk eens eerlijk in de spiegel en vraag je dan eens af of jullie wel in staat zijn om deze tocht te kunnen en mogen organiseren. Ik en met mij vele andere twijfelen hier echt terecht aan.Schuif jullie eigen belangen opzij en zorg dat de zwemmers van vorig jaar niet de dupe worden van jullie spelletjes. Het waren die zwemmers die een prestatie hebben neergezet. Dit is niet te evenaren met een tocht die zeker snel zal zijn van nog geen 1500m op 7 juni of je moet inderdaad recreatieve zwemmers maar zien als opvulling op 7 juni. Zwemmers die vorig jaar binnen 1.25 uur de afstand hebben gezwommen kunnen de oversteek echt wel maken hoor, dat ze vormbehoud moeten tonen daar is op zich niets mis mee. Dat diegene die uit het zwempeloton van de eerste 4km zakken tijdens de oversteek uit het water worden gevist en eventueel een eind voor het strand er terug in mogen is ook een optie. Sport is verbroedering in plaats van een strijd in een organisatie. Wees eerlijk en zorg dat het vanaf nu een feest gaat worden, vrees dat het voor veel mensen al te laat zal zijn en ook dit bericht gaat daar niets aan veranderen. Vele enthousiastelingen gaan deze barre zwemtocht nooit vergeten maar dat zal niet komen door de sportieve prestatie maar door de erbarmelijke organisatie. Zwemmers een zwarte bladzijde in de Zeeuwse zwemsport.

    • Arno schreef:

      @ oud Scheldestromer,

      Jammer het lijkt erop dat ook Scheldestroom zich niet realiseert dat ze nu niet met de sport bezig zijn. Door een tweede kwalificatietocht gaan ze het probleem helaas upchuncken.

      Goede tip van je voor de organisatie:

      …diegene die uit het zwempeloton van de eerste 4km zakken tijdens de oversteek uit het water te vissen en eventueel een eind voor het strand er terug inzetten.

      Het is maar een van vele ideeën om risico’s te minimaliseren en het probleem uit de wereld te helpen.

    • Mark schreef:

      Beste oud-scheldestromer, jammer dat je dit op een anonieme wijze moet ventileren. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Het feit dat je twijfelt aan de capaciteiten van vereniging is mijn ogen een teken dat je ten tijde van je lidmaatschap niet in de gaten heb gehad hoeveel vrijwilligers zich inspannen om keer op keer een evenement te organiseren. Scheldestroom heeft jarenlange ervaring met het organiseren van wedstrijden in zowel in zwembaden als in open water. Dit riekt naar natrappen.
      Omtrent de kwalificatie snap ik de commotie, echter ook hier is in de ogen van de vrijwilligers die dit organiseren wel degelijk gedacht aan de belangen van de zwemmers. Scheldestroom is een club die bestaat uit vrijwilligers die hier heel veel tijd en energie in stoppen in de activiteiten rond de club. Hoe goed bedoeld ook, dit soort kritiek maakt veel meer stuk.
      De buitenwereld ziet niet hoeveel er komt kijken bij dit soort evenementen. En ja, politiek en competitie zijn daar helaas ook onderdeel van. Echter het over een kam scheren is in mijn ogen een belediging.

  19. De Piraat schreef:

    Eigenlijk hoort deze interne onmin tussen de Zeeuwsvlamingen en hun van d’overkant perfect bij de geschiedenis van 200 jaar Z-V. Bij de Scheldebeker was altijd al ruzie wie er mee mocht. De laatste paar edities waren er meer zwartzwemmers dan officiële deelnemers. Dat is een traditie die we in stand moeten houden. 200 Piraten in wetsuit die de start bestormen op 20 juli!

  20. Carinha schreef:

    Mooi! Ik heb op tijd ingeschreven! Zal mij benieuwen!

  21. veerman schreef:

    Ik heb het om 19.05 geprobeerd me in te schrijven toen was max al bereikt ….
    Wil ook heel graag mee doen

  22. oud Scheldestromer schreef:

    Mark,

    Natuurlijk is er gedacht aan de zwemmers, enkel aan de verkeerde. Wees eerlijk man. Hadden ze vorig jaar mee kunnen zwemmen of niet??
    Dat een club moet draaien op vrijwilligers is overal zo en gelukkig zijn ze er. Ze doen zeker goede dingen maar missen nu toch echt iets. Stel er hebben vanavond 40 mensen ingeschreven die een beetje zwemmen maar geen oversteek aankunnen. Ze zwemmen de 1e wedstrijd en er moeten er 20 mee. Leg dat maar eens uit, ook voor dit probleem is natuurlijk wel een oplossing te bedenken van de week daar geloof ik wel in. Ik twijfel niet aan de vrijwilligers hun inzet zeker niet, maar een wedstrijd van 1500m als kwalificatie voor de oversteek terwijl er een lijst is van zwemmers die wel iets hebben laten zien dat noem ik oneerlijk en dat blijf ik zo noemen. En jij ook mag ik hopen, uitspreken zal lastig zijn dat snap ik ook.

  23. Henk schreef:

    Het is jammer dat het zo moet verlopen eerst was het wachten of het door zou gaan het groene licht ging helaas voor vele die allang hier mee bezig waren op rood. en voor andere op groen ja wat moet je daar van zeggen

  24. Maarten schreef:

    Net mail gehad, ik was snel genoeg om me te registreren.

  25. luck schreef:

    Waar niemand het over heeft, is dat je voor de wedstrijd vormbehoud moet aantonen. Want zwemmen in zee is toch even anders dan in het zwembad. Vandaar dat de afstand van de nieuwe kwalificatie echt niet overeen komt met 5 km. Ik ben wel gekwalificeerd maar vind het raar dat ik niet hoef te bewijzen dat ik nog net zo goed zwem als vorig jaar. Hier moet nog veel lering uit getrokken worden. Ondanks alles ga ik er wel van genieten, maar kan heel goed begrijpen dat dit voor velen erg slecht voelt.

  26. Boudewijn schreef:

    De eis dat een ieder die binnen 2 uur de 7km zwemtocht heeft volbracht een startbewijs voor de scheldebeker2014 zou moeten krijgen kan ik niet volgen. Ik kan mezelf voorstellen dat iemand de tekst verkeerd leest, maar er stond zeker niet dat wie binnen 2 uur uit zou zwemmen het fel begeerde startbewijs zou krijgen.

    Toch wekt de gehele gang van zaken wel enige verbazing. Enerzijds omdat de eerdere publicaties omtrent de deelnemers voor de overtocht de verwachting hebben gewekt dat er een soort van wachtlijst bij zou worden gehouden, wat nu ineens niet zo lijkt te zijn. Anderzijds omdat er nu op stel en sprong een extra kwalificatiewedstrijd is voor 20 startbewijzen.
    Daarnaast ontbreekt, zoals Luck al zegt, de eis van het tonen van vormbehoud. Een eis die gezien de bijna 11 maanden die tussen kwalificatie en wedstrijd zitten zeer logisch zou zijn.

    Ik ben ervan overtuigd dat een ieder met de beste bedoelingen de organisatie van de scheldebeker2014 is begonnen, maar dat het gehele traject wellicht vooraf niet in alle facetten overdacht is.
    Alle factoren, inclusief een extra kwalificatiewedstrijd, waren mijns inziens vooraf te voorzien geweest. Onenigheid zal om het even welk traject altijd geven, maar dan waren in ieder geval vooraf alle procedures bekend geweest.
    Openheid en transparantie zijn in dit soort situaties buitengewoon prettig en wenselijk.

    Daarnaast begrijp ik niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over deelnemersaantal. Door het stellen van tijdslimieten op bepaalde waypoints kunnen zwemmers die het punt nog niet bereikt hebben uit het water worden gehaald. Bij triatlons en marathons is dit niet ongebruikelijk.

    Als het gaat om beperking voor de scheepvaart: er is jaarlijks een zeilrace naar Antwerpen. Hiervoor wordt de scheepvaart ook stil gelegd of beperkt.

    In ieder geval hoop ik dat degenen die een startbewijs hebben veel plezier aan de overtocht gaan beleven.

    • Betsy schreef:

      nn ho mai avuto atteggiamenti xenofobi…il marcio lo giudico lì dove trova dimora…a causa della mia ignoranza in lingua cinese ed in anatomia avevo creduto a qsta bufala e nn mi ero nemmeno stupita anche perchè tempo fa feci alcuni studi approfonditi sugli orfanotrofi-carcere in cina e il loro atteggiamento barbaro nei confronti delle bambine mi convinse di quanto incivile fosse qst stato…beh, ogni stato ha le sue pecche…noi in Italia abbiamo una bufala viLIete…BERvUSCONn…

  27. Vincent schreef:

    Klopt het dat er eerdere keren meer zwartzwemmers waren dan officiele deelnemers?

  28. webmaster schreef:

    Hallo Maarten, Joop,
    Bericht had niet hier moeten staan en is samen met jullie reactie verplaatst.

    • Mark schreef:

      Censuur?

    • Joop schreef:

      Verplaatst? Naar de prullenbak zeker, wat een narcistisch gedrag. Wel een ander aanvallen maar kritiek kan je niet verdragen. Je moest je schamen….

      • Margery schreef:

        raju gaaru,mee comment chaala ban,tadivprauhee daaniki udvega padatam…nenoo anthe andiso naalanti vaallu prapancham lo inka unnaarani thelisindi ee post choosina tharvaathaaparna

      • Me he reído con el comentario de Tracy, razón no le falta…Pero de hecho que las imágenes son muy bonitas, y muy masculinas, aunque el ojo se me ha ido por esa biblioteca, porque donde haya libros yo me siento como pez en el agua.Besos.

      • â–º TRS : ils disposaient de l’outil ad hoc : des couilles ! Parlant des Provençaux, vous vouliez parler, je suppose, de l’outil ad oc ?Cela dit, pour ce qui est des couilles, les habitants du Nord de la France étaient mieux pourvus, avec leur langue d’oïl. ** Ceux qui n’y comprennent que pouic sont invités à faire un tour sur .

      • http://www./ schreef:

        Yay! I’m glad you’ve finally found your hungry bird. It’s amazing how much joy they bring the observer. I’m gonna add some fruit too but I have a feeling the squirrels will be carrying it away. I think there are ways to hang it for the birds…I’ll have to do a bit of research.

  29. webmaster schreef:

    Rustig maar Joop, klik maar op het woordje verplaatst.

  30. B. van Laere / Triathlonclub Zwinstreek schreef:

    Naar aanleiding van een “extra kwalificatie” voor de zwemwedstrijd Vlissingen-Breskens is wat geruis ontstaan. De afspraak was 1 kwalificatie wedstrijd en die heeft plaatsgevonden.
    Tegen die gemaakte afspraken in is er een 2e kwalificatiewedstrijd. Voor zo’n evenement zou er eerst eens goed nagedacht moeten worden hoe de kwalificatie eruit ziet en als dat duidelijk is regels vaststellen en zich daaraan houden. Dan weet iedereen waar men aan toe is.
    Voor een aantal zwemmers was dit het sportieve hoofddoel van het jaar. Als men dan als 91e aankomt in een kwalificatiewedstrijd terwijl er 90 toegelaten worden weet je dat je geen recht hebt op een startbewijs. Maar als je als 71e was terwijl er 90 toegelaten worden is het niet kunnen deelnemen aan deze tocht der tochten een organisatorische blunder. Het zal een mooi evenement worden maar 20 sportlieden zijn erg teleurgesteld. En terecht. Er is hun onrecht aangedaan. De kwalificatiewedstrijd in Vlissingen was op alle fronten een succes. Maar 2 kwalificatie-wedstrijden was beter geweest. 1 op Walcheren en 1 in Zeeuws Vlaanderen. Met een start bij Surfers Paradise in Knokke en aankomst in Nieuwvliet had men een prachtige propaganda extra gehad. 2 x 20 vrouwen en mannen kunnen kwalificeren en de overige plaatsen na een optelling van de 2 gemaakte tijden kunnen aanvullen. Nu worden er waarschijnlijk zwemmers aangetrokken die weinig of niets hebben gedaan aan de zwemtochten die men de laatste jaren in Zeeland organiseerde. De trouwe klanten worden daarvoor opzij gezet.
    Van onze vereniging starten in ieder geval Marco en Michaela. Een aantal leden willen om principiële redenen deze 2e kwalificatiewedstrijd niet meemaken! De wonden zijn diep.

  31. Marco van der Meulen schreef:

    Deze morgen getracht mij te kwalificeren maar helaas…niet gelukt, niet dat ik niet goed genoeg ben, maar niet snel genoeg! Dit was in eerdere berichten al voorzien door velen, er waren hele snelle zwemmers getuige de uitslag. Temeer omdat ik bij de 7km verleden jaar door ploegendienst niet kon meedoen, had ik nog stille hoop . Jammer, heb me wel aangemeld voor een wild -card want daar staat ook niet bij wat daar de eisen voor zijn, dus wie weet…! Zie jullie in ieder geval bij de tochten langs Walcheren .

  32. Boudewijn schreef:

    Een eerder bericht van mij blijkt achteraf voor een deel onjuiste informatie te bevatten: de scheepvaart wordt voor de zeilwedstrijd niet stilgelegd.

Laat een reactie achter op Emily Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*